עקרונות שיטת פלדנקרייז | התעמלות פלדנקרייז

המדריך המלא לעקרונות שיטת פלדנקרייז

1. מהי שיטת פלדנקרייז?

פלדנקרייז היא שיטה שפותחה בשנות ה-50 על ידי משה פלדנקרייז לשיפור התנועה והפחתת הכאב. זוהי שיטה המשמשת הן לצמיחה אישית והן לשיקום גופני.

לשיטת פלדנקרייז שורשים בעבודתו של חתן פרס נובל והפיזיקאי אלברט איינשטיין, ששם לב שכאשר הוא חושב על בעיות מורכבות, גופו נמתח.

הוא הבין שיש קשר בין נפשו לגופו, מה שהוביל אותו לפתח את שיטת פלדנקרייז.

2. מהם העקרונות של שיטת פלדנקרייז?

שיטת פלדנקרייז היא גישה מבוססת גוף לשיפור התנועה, היציבה ואיכות החיים.

בשיטת פלדנקרייז אנו עובדים עם מה שאתה יודע ומה אתה מסוגל לעשות. אנו משתמשים בתנועות עדינות שעוזרות למוח ולמערכת העצבים שלך לזכור כיצד לנוע ביתר קלות.

3. למה צריך לדאוג לך מששת העקרונות של שיטת פלדנקרייז?

שיטת פלדנקרייז היא סט של תרגילים שנועדו לשפר את תפקוד הגוף שלך. זוהי שיטת עזרה עצמית שניתן לעשות בכל מקום.

זה מבוסס על הרעיון שאתה יכול לשנות את האופן שבו אתה זז על ידי שינוי המודעות שלך לאיך שאתה זז. מודעות עוזרת לזהות אילו חלקים בגופך אינם מתפקדים היטב וצריכים להשתפר.

4. עיקרון ראשון – מודעות באמצעות תנועה

חשוב להיות מודעים לגוף שלך בזמן שאתה בתנועה. מודעות עוזרת לך למצוא את האיזון הנכון בין תנועה לשקט.

אם אינך מודע לגוף שלך, קשה לך לנוע בצורה שמרגישה טוב לגוף שלך וגם לא פוגעת בעצמך.

על מנת להיות נוכחים בגוף תוך כדי תנועה, יש לעשות תרגילים שעוזרים להם להיות מודעים יותר לתנועות שלהם. תרגילים אלו נקראים מודעות באמצעות תרגילי תנועה או כספומטים.

תרגילי כספומט עוזרים לשפר את היציבה, שיווי המשקל, הקואורדינציה והכוח, כמו גם את האופן שבו האדם נע בחלל. תרגילי כספומט גם עוזרים לפתח מודעות עצמית על ידי הפניית תשומת לב להיבטים הפיזיים של התנועה כגון חלוקת המשקל על כף הרגל או תנוחת הזרוע כאשר מושיטים יד למשהו מעל הראש.

רוצה לקבל ייעוץ בנושא?
השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

מנוהל על ידי אתר Desert Spa עיסוי מפנק